خوشحال شدم که به اهانت کننده به امام سیلی زدی
خبرنگار فراری

بازخوانی تاریخ/ کروبی:مرحوم طالقانی به من گفت خوشحال شدم که به اهانت کننده به امام سیلی زدی

تاریخ  - سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی که ریاست آن برعهده روح الله حسینیان است نوشت:

یکی از چهره‌های سیاسی که سابقه مبارزاتی نسبتاً طولانی در جریان پیروزی انقلاب اسلامی داشت و در طول سال‌های بعد از انقلاب نیز در صف خدمتگذاران به نظام و مردم بود، مهدی کروبی است. کروبی تا پیش از برگزاری انتخابات 88 خود را مدافع نظام و مطیع امر ولایت فقیه می‌دانست اما متاسفانه شاید به خاطر تاثیرگذاری زیاد خانواده و فرزندانش بر وی، اعتقادات چند ده‌ساله خود را زیر پا گذاشت و درست بر ضد اعتقاداتش رفتار کرد.

برای بررسی همین موضوع، به عنوان نمونه اظهارات مهدی کروبی در مراسم سالگرد وفات آیت‌الله طالقانی در شهریورماه 1378 را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 کروبی در بیستمین سالگرد درگذشت آیت‌الله طالقانی در روستای "گلیرد" طالقان، با حمله به روزنامه‌های جریان اصلاحات که آن روزها تلاش می‌کردند با حمله به شخصیت امام خمینی، از این مرد الهی و تاریخی تقدس‌زدایی کنند، تصریح کرده است: «بزرگترین ارزش برای این مردم، امام است. حق ندارید از اسلام و امام تقدس زدایی کنید. امام خمینی اساس این انقلاب و بنیانگذار این نظام است و باید حریمش محفوظ بماند.»

وی می‌افزاید: «من اعلام می‌کنم برای ما نه تنها امام بلکه شخص رهبر و ولی فقیه حاضر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هم مقدس است و رعایت حرمت و جایگاهش بر همه واجب است و کسی حق ندارد حریم ایشان را بشکند.»

کروبی در ادامه با انتقاد از تندروی‌های این روزنامه‌ها ادامه داده است: «این روزنامه‌هایی که بعد از دوم خرداد از برکت حضور مردم مسلمان در انتخابات بیرون آمده‌اند، باید اعتقادات مردم و خواسته‌های آنان را رعایت کنند، حرمت مردم را نگه دارند و ارزش‌های این مردم که اسلامی است را حفظ کنند.»

 

وی در ادامه در اظهارنظر جالبی، تکلیف خود و همفکرانش را برای چنین روزهایی نیز روشن کرده است: «اگر هم کسی استحاله پیدا کرده و دیگر انقلابی یا معتقد نیست، حق ندارد سر سفره امام، به باورهای مردم و اعتقادات و مقدسات اسلامی توهین و جسارت کند.»

کروبی با اشاره به سیلی محکمی که به گوش یک ضدانقلاب به خاطر اهانت علیه امام خمینی زده است، می‌افزاید: «ممکن است بگویید فلانی هم اهل خشونت است اما وقتی برای مرحوم طالقانی تعریف کردم که چگونه با فرد اهانت‌کننده به حضرت امام درگیر شدم و به صورت او سیلی زدم، ایشان گفتند بسیار خوشحال شدم که توی گوش چنین کسی زدی.»



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

دل نوشته: با سلام من یه خبر نگار فراری هستم در این وبلاگ خبر ها جدید را ببینید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرنگاز فراری و آدرس kazem64.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.